CONSILIUL JUDEŢEAN BUZĂU
SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENŢĂ BUZĂU

Perele și beneficiile lor pentru sănătate

Perele sunt fructe delicioase ce conțin apă în proporție de 80%, fibre, acizi organici liberi potasiu, fier și vitamina C. Există numeroase soiuri de pere care diferă în funcție de dimensiune, culoare (pot fi verzi, galbene, maro, roșiatice sau o combinație între aceste culori) și gust.

Pentru a beneficia de proprietățile acestor fructe delicioase de toamnă se recomandă consumul cu tot cu coajă. Din pere se pot face decocturi și compoturi care sunt bogate în substanțe cu proprietăți astringente numite tamine, fiind de un real folos în tulburările intestinului. Sucurile de pere reglează digestia și sunt recomandate persoanelor care suferă de diabet zaharat și obezitate.

Perele au un indice glicemic redus (30), motiv pentru care sunt digerate și absorbite mult mai lent față de alimentele care au un indice glicemic mediu sau mare. Astfel, perele sunt recomandate în prevenirea obezității, diabetului și a bolilor coronariene. În special pentru diabetici, perele pot îmbunătăți nivelul de glucoză din sânge, ajută la pierderea în greutate și la îmbunătățirea concentrației. Pe lângă aceste beneficii, perele sunt recomandate în multe alte afecțiuni.

Vă invit să aflați care sunt acestea!

Mențin ochii sănătoși

Pe lângă morcovi, și perele ajută la menținerea ochilor sănătoși. Potrivit unui studiu publicat în Arhivele de Oftalmologie, 3 porții de fructe consumate în fiecare zi reduc cu 36% riscul de apariție a degenerescenței maculare - cauza principală în pierderea vederii la persoanele în vârstă. Înlocuiește alimentele bogate în calorii cu fructe delicioase, precum perele, merele, gutuile, care asigură vitaminele necesare organismului.

Previn apariția cancerului

Perele conțin acid hidroxicinamic care s-a dovedit că ajută la prevenirea cancerului de stomac. O porție de mere și pere pe zi este asociată cu un risc mai scăzut de cancer pulmonar la femei. Mai mult de atât, cercetătorii au ajuns la concluzia că persoanele care au o dietă bogată în fibre au un risc mai scăzut de a dezvolta cancer de colon decât cele care consumă fibre în cantități mici. Fibrele ajută la eliminarea substanțelor toxice din colon, substanțe care pot provoca inflamații și distrugerea celulelor peretelui colonului, ducând la apariția cancerului. Un alt nutrient care se regăsește în compoziția perelor, cuprul, ajută la prevenirea cancerului de colon. Cuprul este necesar pentru a crea enzime specifice în organism ce acționează ca antioxidanți cu rol în neutralizarea radicalilor liberi.

Tratează inflamațiile, artrita și guta

Cunoscute ca fructe hipoalergenice, perele nu sunt de natură să cauzeze reacții alergice. De aceea se recomandă consumul de pere chiar și la copiii de vârste foarte mici. Totodată, ele pot fi utile în tratarea inflamației mucoaselor, în tulburările cronice, artrită și gută.

Atenuează constipația

Perele conțin mult mai multe fibre față de alte fructe, fapt pentru care ajută la digestie, însă joacă și un rol important în menținerea glicemiei în limite normale prin încetinirea absorbției carbohidraților din intestin în sistemul circulator sangvin. De asemenea, perele sunt recomandate copiilor care suferă de reflux gastro-esofagian deoarece ele nu afectează mucoasa stomacului. Au rolul și de a atenua constipația datorită pectinei care este diuretică și poate avea un efect laxativ ușor. Se recomandă sucul de pere pentru reglarea tranzitului intestinal.

Reduce febra și calmează durerile în gât

Un pahar mare cu suc de pere s-ar putea să iți reducă febra și să iți calmeze durerile în gât. Pentru un sistem imunitar crescut se recomandă consumul de pere regulat datorită antioxidanților ce se regăsesc în compoziția acestor fructe de toamnă.

 

Sursa: Doctor Info.ro

Compartiment Relaţii Publice,
Adriana Bunilă