CONSILIUL JUDEŢEAN BUZĂU
SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENŢĂ BUZĂU

Kiwi: Beneficii și proprietăți

Care este fructul cu cea mai mare concentrație de vitamina C? Ai ghicit, este vorba despre kiwi , ideal în prevenirea cancerului de colon, a bolilor respiratorii, bolilor cardiovasculare și combaterea procesului de îmbătrânire.

Kiwi este un fruct bogat in vitamine (in special vitaminele C, B9 si E) si minerale (cum ar fi calciul, fosforul si potasiul).

Deși este un fruct foarte dulce, kiwi are un conținut foarte scăzut de calorii (aproximativ 60 de calorii la 100 de grame) și este un fruct ideal pentru dietele stricte, ca gustare pe care o poți mânca dimineața sau după amiaza.

Prin prisma conținutului său de fibre alimentare, acest fruct este perfect pentru a-ți potoli foamea, însă mai mare o mulțime de alte beneficii la capitolul sănătate. Cantitatea mare de vitamina C din kiwi (are chiar mai multă vitamina C decât portocalele) îl face un aliat bun pentru că te protejează de bolile sezonului rece (tuse, răceli, gripă, etc.) și luptă contra radicalilor liberi din organism cu ajutorul vitaminei E.

Iată o serie de beneficii pe care le aduce consumul regulat de kiwi:

Dacă suferi de constipație sau de retenție de apă, consumul regulat de kiwi are atât un efect laxativ, cât și un efect diuretic și depurativ asupra colonului.

Kiwi este un fruct proaspăt și delicios, care iți dă energie. Mineralele pe care le conține ajută organismul să depășească starea de letargie și chiar te ajută să lupți contra depresiei.

Studiile au arătat că un consum de kiwi, ca parte dintr-o dietă sănătoasă, îmbunătățește circulația sângelui, reduce nivelul colesterolului și reglează tensiunea arterială.

Contraindicații

Chiar și având numeroase beneficii, fructul kiwi are și câteva contraindicații. Unele persoane sunt alergice sau au o intoleranță, semințele din kiwi pot cauza probleme în cazul persoanelor care suferă de diverticulită și, dacă este consumat în exces, poate provoca probleme la nivel intestinal, tocmai pentru că are un efect laxativ.

Kiwi poate provoca reacții alergice

De exemplu, unii oameni se pot confrunta cu reacții alergice din cauza consumului de kiwi. De aceea este important să fim atenți atunci când mâncăm acest fruct, pentru că multe persoane care l-au consumat în cantități mari au raportat diferite tipuri de alergii.

Roșeață și umflături

Potrivit studiilor, există dovezi care arată că un consum excesiv de kiwi poate duce la umflături, ca rezultat al acumulării de lichide. Anafilaxia (o reacție alergică severă, care survine brusc) poate, de asemenea, să se declanșeze la persoanele care mănâncă prea mult kiwi. Erupțiile, roșeața pe piele și urticaria sunt, de asemenea, comune în cazul consumului excesiv de kiwi, care poate provoca și iritații locale la nivelul gurii.

Alte beneficii pe care le are kiwi

Fructul ajută procesul de digestie cu anumite enzime, care dizolvă proteinele; te ajută să ții sub control tensiunea arterială, pentru că are un nivel ridicat de potasiu; protejează ADN-ul de stresul oxidativ, pentru că are o combinație unică de antioxidanți; datorită conținutului mare de vitamina C, stimulează sistemul imunitar; pentru că are un indice glicemic foarte scăzut și multe fibre, te ajută să slăbești; fibrele pe care le conține ajuta la eliminarea toxinelor din tractul intestinal.

Compartiment Relaţii Publice
Adriana Bunilă