CONSILIUL JUDEŢEAN BUZĂU
SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENŢĂ BUZĂU

De ce să mâncăm Avocado. 5 motive pentru a alege acest fruct-minune

Avocado este considerat a fi un fruct-minune. Cele mai multe fructe conțin, în primul rând, carbohidrați, dar avocadoul este bogat în grăsimi naturale.

Numeroase studii din ultimii ani au arătat că acest fruct are beneficii extraordinare pentru sănătate. Iată care sunt acestea!

  1. Este incredibil de hrănitor

    Avocado este din ce în ce mai popular în rândul oamenilor preocupați de o nutriție corectă și sănătoasă. Sunt multe tipuri de avocado, cu forme diferite și culori diverse, de la verde la negru, și pot cântări între 250 de grame și 1,5 kg.

    Cele mai întâlnite sunt fructele avocado de forma perei, extrem de hrănitoare, conținând un număr mare de nutrimenți, vitamine și minerale, precum vitaminele K, C, B5, B6, E, A, B1, B2, B3, magneziu, zinc, fosfor, mangan. Avocado nu conține colesterol sau sodiu și are aport scăzut de grăsimi saturate.

  2. Conține mai mult potasiu decât banana

    Potasiul este un nutriment esențial, pe care mulți oameni nu-l iau suficient din alimente. 100 de grame de avocado conțin 14% potasiu, mai mult decât bananele, care conțin 10% potasiu.

    Câteva studii au demonstrat faptul că volumul ridicat de potasiu din organism reduce tensiunea arterială, de aceea este un aliat important în combaterea bolilor de inimă, a accidentelor vasculare și a bolilor grave care duc la îmbolnăvirea rinichilor.

  3. Recomandat pentru o inimă sănătoasă

    Avocado este un fruct cu un conținut bogat în grăsimi, mai exact un procent de 77% din caloriile acestui fruct sunt grăsimi. Totodată, conține acizi grași monosaturați, despre care se știe că au efecte pozitive în ceea ce privește combaterea cancerului. De asemenea, acidul oleic conținut de avocado este o grăsime foarte sănătoasă pentru inimă, fapt pentru care se recomandă folosirea lui în diverse preparate.

    Numeroase studii au demonstrat că avocadoul reduce nivelul colesterolului semnificativ, numărul trigliceridele cu până la 20%, crește colesterolul bun până l1% și scade colesterolul periculos cu până la 22%.

  4. Îmbunătățește digestia

    Fibrele sunt importante pentru a avea o digestie mai bună și ajută la prevenirea acumulării kilogramelor în plus, deoarece contribuie la scăderea și la menținerea greutății.

    100 de grame de avocado conțin 7 grame de fibre, ceea ce reprezintă 27% din doza zilnică de care organismul nostru are nevoie.

  5. Te ajută să slăbești

    Există dovezi potrivit cărora acest fruct-minune te ajută să slăbești, de aceea este unul dintre alimentele recomandate în diete. Într-un studiu, oamenii au fost împărțiți în două grupe. Primii primeau la masă avocado, ceilalți nu. După masă, li se puneau întrebări legate de starea lor de sațietate, mai concret dacă mai simt senzația de foame. Celor cărora li s-a dat avocado la masă s-au simțit cu 23% mai sătui și au simțit în proporție de 28% dorința de a mânca în următoarele 5 ore.

    În plus, avocadoul este bogat în fibre, absolut necesare în diete, ajutându-te astfel să slăbești mai ușor.

    Totodată, este și o sursă bogată de antioxidanți, conținând, în același timp, și două substanțe foarte importante pentru sănătatea ochilor - luteină și zeaxantin, care scad drastic riscul de a dezvolta cataractă.

 

Sursa: Click Sanatate

 

Compartiment Relații Publice
Adriana Bunilă